GUWAHATI: Yeni yılda Assam’ın eğitim sektöründe bir paradigma değişimi yaşanacak. Milli Eğitim Politikası (NUMARA YAPMAK) 2020, yaklaşan akademik oturumdan itibaren uygulanacaktır.
12 yıl okul ve üç yıl anaokulundan oluşan 5+3+3+4 yapısı, 2023’ten itibaren mevcut 10+2 sisteminin yerini alacak.
NEP tarafından başlatılacak olan değişiklikler yaklaşan sınıftan görülebilir 12. NEP’e göre kavramsal öğrenmeyi ölçmek için soruların yarısının nesnel türden olması gereken eyalet konseyleri Şubat ayında başlıyor. Nisan ayında yeni akademik dönemin başlamasıyla birlikte eski sistemin revizyonu daha sistemli hale gelecek.
2022, eyalette NEP uygulamasına yönelik yol haritasının hazırlanmasına odaklanılan bir yıl olsa da, önümüzdeki yıl eyaletteki en büyük reformların hayata geçirilmesine tanık olacak. Eğitim Araştırmaları Devlet Konseyi ve eğitim (SCERT) müdür Nirada Devi 2022’nin devletin akademik senaryosuna yeni bir boyut getiren ve NEP’in uygulanması için bazı temel temelleri hızlandıran yıl olduğunu söyledi.
“Devletimiz Ulusal Müfredat Çerçevesini uygulamaya hazırdır (NCF) NEP ile birlikte. Bir yandan İngilizce’de Sürekli Mesleki Gelişim (CPD) kursu, ICT ve liderlik programları geliştirilirken, NEP’in hedefleri ile uyumlu, farklı beceri ve değerleri konularla bütünleştiren değerler eğitimi müfredatı da geliştirildi. -2020. Devi TOI’ye söyledi.
Öğretmenleri yeni müfredata hazırlamak için hem çevrimiçi hem de yüz yüze öğretmen eğitimlerinin başlatıldığını söyledi.
Değişiklikler, NE SCERT’ye göre, Assam’ın Anganwadi İşçileri (AWW’ler) için Erken Çocukluk Bakımı ve Eğitimi (ECCE) alanında altı aylık bir sertifika kursu hazırladığı taban düzeyinde zaten görülüyor. Devi, eğitimlerinin yeni yılın başında başlayacağını söyledi.
“İlkokul öğretmenleri için de bir öğretim tasarımı geliştirildi. 1., 2. ve 3. sınıflar için sekiz ortamda harf şeması, kelime şeması, konuşma şeması, kelime yapma ızgarası olmak üzere toplam 214 öğretme-öğrenme materyali geliştirildi” diye ekledi.
Öğretmenler için talimat kılavuzu çeşitli ortamlarda geliştirilmiş olsa da, temel aşamada çocukların ana dillerinde öğrenmelerini kolaylaştırmak için NEP odağına dayalı olarak çeşitli yerli kabile dillerinde çok dilli öğrenme materyalleri geliştirilmiştir.
NIPUN Bharat misyonu, tüm çocukların 3. sınıfın sonuna kadar temel okuma ve yazma becerilerini kazanmasını sağlamak amacıyla Assam’da başlatıldı. Bu amaca ulaşmak için devlet, Olimpiyat madalyalı Lovlina Borgohain’den video mesajları, NIPUN Axom tema şarkısı ve posterler gibi çeşitli bilinçlendirme kampanyalarını öne çıkararak toplum, veliler, öğretmenler ve öğrenciler arasında farkındalık yaratmaya başladı.
Yükseköğretimde ise devletin genel derece programları 2023 yılında dört yıllık derecelerle başlayacak. Bu yılın başlarında, lisans ve lisansüstü programlar için Tercihe Dayalı Kredi Sisteminin (CBCS) NE’ye uygun olarak gözden geçirilmesi için bir kabine kararı alındı.
Lisans programlarının birden fazla giriş ve çıkış ve yeniden giriş seçenekleriyle üç ila dört yıl süreceği sonucuna varıldı. Öğrenciler, lisans programlarına devam ederken bir yılı tamamladıktan sonra sertifika ve iki yıl sonra diploma alırlar. Lisans derecesi üç yıl sonra, cum laude derecesi dört yıl sonra ve öğrenci titiz bir araştırma projesini tamamlarsa dört yıllık bir programın ardından araştırma ile lisans derecesi kazanılır.
12 yıl okul ve üç yıl anaokulundan oluşan 5+3+3+4 yapısı, 2023’ten itibaren mevcut 10+2 sisteminin yerini alacak.
NEP tarafından başlatılacak olan değişiklikler yaklaşan sınıftan görülebilir 12. NEP’e göre kavramsal öğrenmeyi ölçmek için soruların yarısının nesnel türden olması gereken eyalet konseyleri Şubat ayında başlıyor. Nisan ayında yeni akademik dönemin başlamasıyla birlikte eski sistemin revizyonu daha sistemli hale gelecek.
2022, eyalette NEP uygulamasına yönelik yol haritasının hazırlanmasına odaklanılan bir yıl olsa da, önümüzdeki yıl eyaletteki en büyük reformların hayata geçirilmesine tanık olacak. Eğitim Araştırmaları Devlet Konseyi ve eğitim (SCERT) müdür Nirada Devi 2022’nin devletin akademik senaryosuna yeni bir boyut getiren ve NEP’in uygulanması için bazı temel temelleri hızlandıran yıl olduğunu söyledi.
“Devletimiz Ulusal Müfredat Çerçevesini uygulamaya hazırdır (NCF) NEP ile birlikte. Bir yandan İngilizce’de Sürekli Mesleki Gelişim (CPD) kursu, ICT ve liderlik programları geliştirilirken, NEP’in hedefleri ile uyumlu, farklı beceri ve değerleri konularla bütünleştiren değerler eğitimi müfredatı da geliştirildi. -2020. Devi TOI’ye söyledi.
Öğretmenleri yeni müfredata hazırlamak için hem çevrimiçi hem de yüz yüze öğretmen eğitimlerinin başlatıldığını söyledi.
Değişiklikler, NE SCERT’ye göre, Assam’ın Anganwadi İşçileri (AWW’ler) için Erken Çocukluk Bakımı ve Eğitimi (ECCE) alanında altı aylık bir sertifika kursu hazırladığı taban düzeyinde zaten görülüyor. Devi, eğitimlerinin yeni yılın başında başlayacağını söyledi.
“İlkokul öğretmenleri için de bir öğretim tasarımı geliştirildi. 1., 2. ve 3. sınıflar için sekiz ortamda harf şeması, kelime şeması, konuşma şeması, kelime yapma ızgarası olmak üzere toplam 214 öğretme-öğrenme materyali geliştirildi” diye ekledi.
Öğretmenler için talimat kılavuzu çeşitli ortamlarda geliştirilmiş olsa da, temel aşamada çocukların ana dillerinde öğrenmelerini kolaylaştırmak için NEP odağına dayalı olarak çeşitli yerli kabile dillerinde çok dilli öğrenme materyalleri geliştirilmiştir.
NIPUN Bharat misyonu, tüm çocukların 3. sınıfın sonuna kadar temel okuma ve yazma becerilerini kazanmasını sağlamak amacıyla Assam’da başlatıldı. Bu amaca ulaşmak için devlet, Olimpiyat madalyalı Lovlina Borgohain’den video mesajları, NIPUN Axom tema şarkısı ve posterler gibi çeşitli bilinçlendirme kampanyalarını öne çıkararak toplum, veliler, öğretmenler ve öğrenciler arasında farkındalık yaratmaya başladı.
Yükseköğretimde ise devletin genel derece programları 2023 yılında dört yıllık derecelerle başlayacak. Bu yılın başlarında, lisans ve lisansüstü programlar için Tercihe Dayalı Kredi Sisteminin (CBCS) NE’ye uygun olarak gözden geçirilmesi için bir kabine kararı alındı.
Lisans programlarının birden fazla giriş ve çıkış ve yeniden giriş seçenekleriyle üç ila dört yıl süreceği sonucuna varıldı. Öğrenciler, lisans programlarına devam ederken bir yılı tamamladıktan sonra sertifika ve iki yıl sonra diploma alırlar. Lisans derecesi üç yıl sonra, cum laude derecesi dört yıl sonra ve öğrenci titiz bir araştırma projesini tamamlarsa dört yıllık bir programın ardından araştırma ile lisans derecesi kazanılır.