İkinci öğleden sonra tören konuşmaları başladığında hoparlörden geçen trenin sesi duyuldu. Eské Budjovice'deki idari binanın tam açılışı da gerçekleştirildi.
Ancak bölge kasabasının en büyük ayıbı kesinlikle geçmişte kaldı. Yolcular bir kez daha tünelleri tam olarak kullanabilecek ve son etaplarda çalışmaların yapıldığı gidiş salonundan geçebilecekler.
Yeni çatı, cephe, pencereler, kablolar. Kısacası neredeyse her şeyin değiştirilmesi gerekiyordu. Büyük bir yenilik, örneğin iyi bir giriş ve Lanna'nın tarafına doğru bir geçiş, önünde banklarla daha az yer var. İçeride çok sayıda dükkan var, çamaşır odasından bahsetmiyorum bile.
Haziran 2020'de çalışmalar başladığında kimse işin orijinal programa göre bir yıldan fazla uzatılacağını bilmiyordu. Binanın 1908'den bu yana durumu kötüye gitmişti, pek de öyle görünmüyordu. Bu yüzden işler yüz milyon kron arttı.
Edikt ve Avers ile birlikte inşaat yüklenicisi olan Metrostav'ın genel müdürü Jaroslav Heran, yükseltilmiş su tablasıyla ve orijinal yapılarda ve yük taşıyan elemanlarda projenin öngördüğünden çok daha büyük hasarlarla uğraşmak zorunda kaldıklarını açıkladı.
Sözleri, etkinliğin ve karşı tarafın yatırımcısı olan Sprvy eleznic (S) Ji Svoboda tarafından da doğrulandı. Wolf Pi bombardımanının ikinci dünyasının sonunda binanın bir kısmı da hasar gördü. Ancak sonraki onarım başarılı olmadı, bu da işimizi zorlaştırdı, diye devam etti Svoboda. S'nin açık havadaki restoranın işletmecisini de bulmaya çalıştığını ancak sonuçta işe yaramadığını belirtti. Gezginlerin içecekli bir bistro için para ödemesi gerekecek.
Alan biraz havadar
Büyük açılışta yirmi tabak gördüler ve gidiş salonunu büyük bir kalabalığa doldurdular. O saatin sözlerini biliyordu. Yukarıya bakın ve yine 1908'desiniz, yere bakıyorsunuz ve kutlamaya katılanlardan biri olan Jaromr Martnek çok yüksek sesle çağrıldığını söyledi.
f S Svoboda yeni bir şeyi değiştirdi ve bunu ilk olarak Budjovice'de test edecek. İç mekanların klima yardımıyla kolayca havalandırılması gerekir ki insanlar oraya gittiklerinde kendilerini daha iyi hissedebilsinler.
Tarihi bina her gün oldukça havadar olacak şekilde inşa ediliyor. Gezginler ayrıca kendiliğinden açılan ön kapıyı ve engelsiz erişimi takdir edeceklerdir. Binanın orta kısmında koridoru 1. kata bağlayan yeni bir asansör bulunurken, kuzey ve diğer katlarda da asansörler oluşturuldu. Bina yeni bir yönlendirme ve bilgi sistemi aldı.
Orijinal formunu korudular
Ndran binası, mimari ve tarihi değeri nedeniyle taşınmaz kültür anıtları listesinde yer alıyor. İnşaatçılar, işletmeye alındığı andaki görünümünü ona verdiler. Ulaştırma Bakanı Martin Kupka, akşam saatlerinde aşağıdaki müdahalelerin kaldırıldığını belirtti.
iç mekanlardan biri Eskobudjovice stüdyosu A 8000'in mimarları tarafından tasarlandı. İnşaatçılar, örneğin kötü durumdaki geniş tavanı değiştirmek zorunda kaldı.
İdari binanın büyük dönüşümü bittiği için hala dolaşabiliyorlar. İlk etapta tren ve otobüs istasyonları arasındaki alt geçidin akıbetine kent yönetimi karar vermeli. En olası değişken hala dolgusudur.
Yatırımlardan Sorumlu Başbakan Yardımcısı Petr Maro birkaç hafta önce, bu konuda henüz kesin bir karar vermedik, ancak bunu koruyacağımızı varsaymak isterim dedi. Belediye başkanının teklifi kabul etmesi durumunda çukurların ve dolayısıyla binanın önündeki ve köpek yolunun karşısındaki kaldırımın kaldırılması söz konusu olacak.
400 araçlık otopark
Ve S için bile ndra'ya yaptığım yatırım, gerçekleştirdiğim son yatırım değil. Uzun süredir yer altından, ilk olarak Bovl Sweat civarından başlayacak ve Suchho Vrbno'nun Dobrovodsk Caddesi'nde tutuklanmasına yol açacak bir alt geçit hazırlıyor.
Ve bu bölgede bir otoparkın büyümesi gerekiyor. P+R olarak adlandırılan modda, yani yakalama olarak çalışabilir. Jan Nevola, yaklaşık 400 araçlık bir kapasiteye sahip olacağını ve bu nedenle bisikletler için de bir alana sahip olacağını belirtti. Üzerinde çalışmalar 2027'de başlayabilir.
Her iki olay da ilk başta yeterli paraya sahip olup olmayacağına bağlıdır. Alt geçidin yapılması için Jihoesk bölgesi mutlaka baskı yapacaktır. 2026 yılında yakındaki deponun altına bir araba tüneli inşa etmeye başlamak istiyor.
S'nin aynı anda alt geçit yapması da gerekiyor. Vali Martin Kuba (ODS), bunun, yaklaşık bir milyar tutarındaki tren yatırımının her iki bina için yalnızca bir defaya mahsus olacağı anlamına geleceğini açıkladı. Varsayımlara göre ilerlemesi durumunda bu yıl ortak arazi ve inşaat ruhsatı evraklarının işlenmesi için toplantı yapılacak.
Ancak bölge kasabasının en büyük ayıbı kesinlikle geçmişte kaldı. Yolcular bir kez daha tünelleri tam olarak kullanabilecek ve son etaplarda çalışmaların yapıldığı gidiş salonundan geçebilecekler.
Yeni çatı, cephe, pencereler, kablolar. Kısacası neredeyse her şeyin değiştirilmesi gerekiyordu. Büyük bir yenilik, örneğin iyi bir giriş ve Lanna'nın tarafına doğru bir geçiş, önünde banklarla daha az yer var. İçeride çok sayıda dükkan var, çamaşır odasından bahsetmiyorum bile.
Haziran 2020'de çalışmalar başladığında kimse işin orijinal programa göre bir yıldan fazla uzatılacağını bilmiyordu. Binanın 1908'den bu yana durumu kötüye gitmişti, pek de öyle görünmüyordu. Bu yüzden işler yüz milyon kron arttı.
Edikt ve Avers ile birlikte inşaat yüklenicisi olan Metrostav'ın genel müdürü Jaroslav Heran, yükseltilmiş su tablasıyla ve orijinal yapılarda ve yük taşıyan elemanlarda projenin öngördüğünden çok daha büyük hasarlarla uğraşmak zorunda kaldıklarını açıkladı.
Sözleri, etkinliğin ve karşı tarafın yatırımcısı olan Sprvy eleznic (S) Ji Svoboda tarafından da doğrulandı. Wolf Pi bombardımanının ikinci dünyasının sonunda binanın bir kısmı da hasar gördü. Ancak sonraki onarım başarılı olmadı, bu da işimizi zorlaştırdı, diye devam etti Svoboda. S'nin açık havadaki restoranın işletmecisini de bulmaya çalıştığını ancak sonuçta işe yaramadığını belirtti. Gezginlerin içecekli bir bistro için para ödemesi gerekecek.
Alan biraz havadar
Büyük açılışta yirmi tabak gördüler ve gidiş salonunu büyük bir kalabalığa doldurdular. O saatin sözlerini biliyordu. Yukarıya bakın ve yine 1908'desiniz, yere bakıyorsunuz ve kutlamaya katılanlardan biri olan Jaromr Martnek çok yüksek sesle çağrıldığını söyledi.
f S Svoboda yeni bir şeyi değiştirdi ve bunu ilk olarak Budjovice'de test edecek. İç mekanların klima yardımıyla kolayca havalandırılması gerekir ki insanlar oraya gittiklerinde kendilerini daha iyi hissedebilsinler.
Tarihi bina her gün oldukça havadar olacak şekilde inşa ediliyor. Gezginler ayrıca kendiliğinden açılan ön kapıyı ve engelsiz erişimi takdir edeceklerdir. Binanın orta kısmında koridoru 1. kata bağlayan yeni bir asansör bulunurken, kuzey ve diğer katlarda da asansörler oluşturuldu. Bina yeni bir yönlendirme ve bilgi sistemi aldı.
Orijinal formunu korudular
Ndran binası, mimari ve tarihi değeri nedeniyle taşınmaz kültür anıtları listesinde yer alıyor. İnşaatçılar, işletmeye alındığı andaki görünümünü ona verdiler. Ulaştırma Bakanı Martin Kupka, akşam saatlerinde aşağıdaki müdahalelerin kaldırıldığını belirtti.
iç mekanlardan biri Eskobudjovice stüdyosu A 8000'in mimarları tarafından tasarlandı. İnşaatçılar, örneğin kötü durumdaki geniş tavanı değiştirmek zorunda kaldı.
İdari binanın büyük dönüşümü bittiği için hala dolaşabiliyorlar. İlk etapta tren ve otobüs istasyonları arasındaki alt geçidin akıbetine kent yönetimi karar vermeli. En olası değişken hala dolgusudur.
Yatırımlardan Sorumlu Başbakan Yardımcısı Petr Maro birkaç hafta önce, bu konuda henüz kesin bir karar vermedik, ancak bunu koruyacağımızı varsaymak isterim dedi. Belediye başkanının teklifi kabul etmesi durumunda çukurların ve dolayısıyla binanın önündeki ve köpek yolunun karşısındaki kaldırımın kaldırılması söz konusu olacak.
400 araçlık otopark
Ve S için bile ndra'ya yaptığım yatırım, gerçekleştirdiğim son yatırım değil. Uzun süredir yer altından, ilk olarak Bovl Sweat civarından başlayacak ve Suchho Vrbno'nun Dobrovodsk Caddesi'nde tutuklanmasına yol açacak bir alt geçit hazırlıyor.
Ve bu bölgede bir otoparkın büyümesi gerekiyor. P+R olarak adlandırılan modda, yani yakalama olarak çalışabilir. Jan Nevola, yaklaşık 400 araçlık bir kapasiteye sahip olacağını ve bu nedenle bisikletler için de bir alana sahip olacağını belirtti. Üzerinde çalışmalar 2027'de başlayabilir.
Her iki olay da ilk başta yeterli paraya sahip olup olmayacağına bağlıdır. Alt geçidin yapılması için Jihoesk bölgesi mutlaka baskı yapacaktır. 2026 yılında yakındaki deponun altına bir araba tüneli inşa etmeye başlamak istiyor.
S'nin aynı anda alt geçit yapması da gerekiyor. Vali Martin Kuba (ODS), bunun, yaklaşık bir milyar tutarındaki tren yatırımının her iki bina için yalnızca bir defaya mahsus olacağı anlamına geleceğini açıkladı. Varsayımlara göre ilerlemesi durumunda bu yıl ortak arazi ve inşaat ruhsatı evraklarının işlenmesi için toplantı yapılacak.