Çocukların çoğu birinci sınıfa girmiyor ve çocukların dörtte biri bu durumdan ebeveynlerin de sorumlu olduğu bir durum. Zorunlu okula devamın ertelenmesi kararı üzerindeki önemli etkilerini önlemek için, Güney Bohemya Bölgelerden Sorumlu Vali Yardımcısı ve Parlamento Bölge Komitesi Başkan Yardımcısı Pavel Klma, Tborska'da zorunlu okulun ertelenmesine ilişkin reform yapmak için bir pilot proje başlattı. katılım.
Haziran ayında Çek Cumhuriyeti'nde temel döngüye girişteki gecikmelerin kötüye kullanıldığına dikkat çekmeye başladınız. Burası ne kadar kötü?
Yıllar önce Tbor bölgesindeki Malice'de bir bisiklet deposunun editörü olarak bunun acısını çektim. Çek Cumhuriyeti erteleme sayısında rekorun sahibi ama bir yandan da bunları kaldırmanın zamanı geldi. Okula devamın ertelenmesinin faydalı olacağı çocuklar var ama durum böyle olmamalı ve tüm çocukların dörtte biri için bu oran bazen yüzde 35'e kadar çıkıyor. Diğer ülkelerde bu oran en fazla yüzde beş olabilir. Bu sınırın yüzde bir seviyesinde olduğu ülkeler de var.
Güneyde de bu tür sözlerle buluşalım mı?
Evet, bölgenin kuzeydoğu yarısında ve dolayısıyla Prachaticka'da yaşıyorsunuz. Her ne kadar genel olarak ulusal ortalamanın çok az üzerinde olsak da, Pedagojik-psikolojik danışmanlığın (PPP) kurucusu ve Z'nin eski editörü olarak ilgimi çekti. 2022 yılının başında bir çalışma grubu oluşturduk ancak Ukrayna'daki kurt nedeniyle projeyi tamamen AS olarak değiştirip sene başında ona doğru ilerledik.
Mevcut durumdaki temel sorun olarak neyi görüyorsunuz?
Pek çok çocuk başka yerde okuyan aynı sınıfa gidiyor. İlk aşamada pek bir önemi olmayabilir ama stok çarklarının ikinci aşamasında farklılıklar belirgin bir şekilde kendini göstermeye başlar. Bir anda çocukların başına arkadaşları gelir ve 16 yaşında yollara düşerler. Kaç defa olursa olsun bir günlük gecikmeye bile ihtiyaç duymadılar. Ancak, bir yıllık gecikmenin bile onlara faydası olmayacak kadar özel ihtiyaçları olan çocuklar da olabilir.
Bu kadar büyük miktarda yeterli zamanı vermek nasıl mümkün olabiliyor?
Günümüzde asıl söz ebeveyndedir ancak yasaya göre erteleme kararı PPP, çocuk bakım merkezi veya çocuk doktoru tarafından verilmektedir. Bunu kötüye kullandığın için seni suçlamak istemiyorum ama bir çocuğun genel olgunlaşmamışlığının altında çok şey saklayabilirsin. Logopedik problemler ve aynı zamanda komplikasyonlar sıklıkla sebep olarak gösterilmektedir. Daha da kötüsü, çünkü en iyi arkadaşınız katılıyor ve bir yıl kadar sonra en sevdiğiniz öğretmeninize güvenebilirsiniz. Ana argüman, bunun çocukluklarını uzatacağıdır. Doğum ekibi ise çeşitli gelişimsel ve eğitimsel sorunlara zemin hazırlamaktadır.
Peki ebeveynlerle nasıl çalışıyorsunuz?
Hala bunun cevabını arıyoruz. Ancak okul öncesi eğitimin son yılında başvuruda bulunmak sizin elinizdedir. Bunu nasıl halledeceğimi bulmaya çalışıyordum ve Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte PPP ve kolejlerden uzmanların da dahil olduğu bir çalışma grubu kurduk ve ebeveynlerle iletişim kurmanın yollarını arıyoruz, çocukları erteleme almalı . Bazen bisiklet ve bisiklet editörleri devreye giriyor ama henüz bunda bir sistem yok.
Peki bunu ertelemek ister misiniz?
Doğru, Tbor'da PPP ile birlikte birkaç anaokulu seçmek istediğimiz ve Tbor danışmanlık merkezinin anaokullarındaki ebeveynler ve öğretmenlerle çalışmak için bir yöntem hazırlayacağı bir pilot proje oluşturduk. Geçtiğimiz sonbaharda 800 çocuk arasında gecikme riski olan bireyleri araştırdık ve gerçekten ihtiyaçları olup olmadığını değerlendiriyoruz. Öyleyse onlarla doğal bir şekilde çalışmanın yollarını arayalım, böylece mono ertelenirse tamamen önlenebilirler. Nisan ayındaki özel bir durumda ihtiyacınızın olup olmadığı listede açıkça belirtilmelidir.
Bu durumda Nisan dönem listesi çok geç değil mi?
Yedi yıl önce kayıtlar Ocak ayındaydı ki bunun daha iyi olduğunu düşündüm. O dönemde çocuğun olgunluğu konusunda şüpheler varsa, çocukla çalışmak ve onu birinci sınıfa hazırlamak için yeterli zaman vardı. Ancak son tarihin Nisan ayına ertelenmesiyle tam tersi oldu. Çocuğunuzla Haziran veya Kasım aylarında çalışmaya başlamanız idealdir. Sorunları tespit edebilen ve ardından ebeveynlerle birlikte gidebilen bir öğretmenin bir daire içindeki işi uydurulur.
Pilot proje bende neyi değiştiriyor?
Şu anda yapacak pek bir şey yok, tutuklanmak üzereyiz. Mayıs ayında kayıtlar bittikten sonra açıklayacağız ve takip edilen çocukların sonuçlarını da almış olacağız. Daha sonra bunları her ay değerlendireceğiz ve Haziran ayında planlanan konferansta sonuçları ve belki de bir tanesini sunacağız. Mevzuat teklifi de dahil olmak üzere, bu projeden elde edilen yumuşak tekniklerin sonuçlarının da bunlara dahil edilmesini istiyoruz. Mevcut danışmanlık durumunda karar verme özgürlüğü o kadar da iyi değil çünkü ebeveynler değerlendirme için başka bölgelere seyahat edebiliyor.
Erteleme oranının ne kadar yüksek oranda azaltılabileceği konusunda hazırlanmış seçenekleriniz var mı?
Biz o yollarda çalışıyoruz. Bunlardan biri zorunlu okula devamın tamamen askıya alınmasıdır. Böyle bir durumda tüm çocuklar için eşit koşullar söz konusu olacaktır. Ayrıca kayıtlardan önce okuma becerisine sahip olmayan bunalmış danışmanlara da yardımcı olacaktır. Ancak, onlara yeterli bireysel desteğin başlanabilmesi için, geciktirilebilecek yaştaki çocukları dürüstçe aramamız gerekir. Bu aynı zamanda matéinek'teki öğretmenlerin eğitimiyle de ilgili olacaktır. Böyle bir seçenekle, çocukların karnelerinde not alamamaları durumunda ikinci ve bu yıla kadar birinci sınıfı tekrar etmemeleri gerektiğini de anlıyoruz.
Bununla birlikte Vt'nin karar verme yetkileri aynı zamanda Mateinek'in çocuklarının olduğu bisikletlerin kendilerine de verilebilir.
Bununla birlikte çömleğin diğer çeşitlerinden biri. Editörün veya gelecekteki öğretmeninin yazılarda çok daha fazla söz hakkı olacaktır, ancak bu bugün mümkün değildir. Bir kola editörü olarak bundan hep pişman oldum. Özellikle dosyalar elektronik olduğunda ve bisiklet pratik olarak çocukla temas etmediğinde. Hepimiz yazıyı biraz şenlikli bir an olarak algıladık.
Tıbbi veya başka bir engeli olan bir çocuğa nasıl davranılır?
Özellikle onlar ve dolayısıyla farklı sosyo-kültürel çevreden gelen çocuklar için ertelemenin sadece onlar için geçerli olma ihtimali var. Bu, toplam sayımı önemli ölçüde geciktirir, ancak istisnaları klinik açıdan tanımlamamız gerekir. Ve düzgün çalışıp çalışmayacağından emin değilim. Bu bir uzmana bağlı olacaktır.
Peki ya son seçenek?
Ayar parametrelerinin korunacağı, ancak yalnızca yaz tatilinde doğan ve emekliliğin eşiğinde olan çocukların tecilden yararlanabileceği fikrine katılıyoruz. Ancak bence tamamen kişisel bir yol değil, çocuklarımızla bireysel olarak çalışmak gerekmiyor. Bu seçenekte de ilk ikisinde olduğu gibi çocukların 1. sınıfta not alamayacakları ve 1. sınıfı tekrarlamayacakları için karanlık olacaktır. Öncelikle, doğru şekilde öğrenmeyi öğrenmeliler ve iç mekanı pul olarak istediğimiz gerçeğiyle onları yüzleştirmemeliler. Bana göre bu çocuklara karşı işlenen bir suçtur, böyle bir sistem er ya da geç herkesin moralini bozar.
Seçenekler arasında favoriniz var mı?
Ben başından beri yıkımın ertelenmesine karşıydım ama sonunda böyle bir seçeneğin en iyisine yol açacağına hepimiz saygı duyuyoruz. Katılımın oldukça destekçisiyim, ancak özel tekerleklerin onu doldurmaması için bariz formun kullanılmasını istemedim. Böyle bir durumda onu da düşünmek lazım, bana göre mevcut durum göz önüne alındığında, ertelemenin değerlendirilmesi koşullarının sıkılaştırılması en mantıklısı olacaktır.
Böyle bir durumda hâlâ ana kelime PPP mi olmalı?
Çocuğun durumunun değerlendirilmesi sürecinde bir uzmanın bulunması gerekir. Aynı zamanda aile tarafından bunaltılmamak ile de ilgilidir. Ayrıca mevcut değerlendirmede başarısız olup olmadığınızı da düşünmeliyiz çünkü her bölgenin farklı bir metodolojisi vardır. Belki de birleştirilmesi veya danışmanlık merkezlerinin hijyenistlerle birlikte çalıştığı için bakanlık bünyesinde merkezileştirilmesi faydalı olabilir.
Haziran ayında Çek Cumhuriyeti'nde temel döngüye girişteki gecikmelerin kötüye kullanıldığına dikkat çekmeye başladınız. Burası ne kadar kötü?
Yıllar önce Tbor bölgesindeki Malice'de bir bisiklet deposunun editörü olarak bunun acısını çektim. Çek Cumhuriyeti erteleme sayısında rekorun sahibi ama bir yandan da bunları kaldırmanın zamanı geldi. Okula devamın ertelenmesinin faydalı olacağı çocuklar var ama durum böyle olmamalı ve tüm çocukların dörtte biri için bu oran bazen yüzde 35'e kadar çıkıyor. Diğer ülkelerde bu oran en fazla yüzde beş olabilir. Bu sınırın yüzde bir seviyesinde olduğu ülkeler de var.
Güneyde de bu tür sözlerle buluşalım mı?
Evet, bölgenin kuzeydoğu yarısında ve dolayısıyla Prachaticka'da yaşıyorsunuz. Her ne kadar genel olarak ulusal ortalamanın çok az üzerinde olsak da, Pedagojik-psikolojik danışmanlığın (PPP) kurucusu ve Z'nin eski editörü olarak ilgimi çekti. 2022 yılının başında bir çalışma grubu oluşturduk ancak Ukrayna'daki kurt nedeniyle projeyi tamamen AS olarak değiştirip sene başında ona doğru ilerledik.
Mevcut durumdaki temel sorun olarak neyi görüyorsunuz?
Pek çok çocuk başka yerde okuyan aynı sınıfa gidiyor. İlk aşamada pek bir önemi olmayabilir ama stok çarklarının ikinci aşamasında farklılıklar belirgin bir şekilde kendini göstermeye başlar. Bir anda çocukların başına arkadaşları gelir ve 16 yaşında yollara düşerler. Kaç defa olursa olsun bir günlük gecikmeye bile ihtiyaç duymadılar. Ancak, bir yıllık gecikmenin bile onlara faydası olmayacak kadar özel ihtiyaçları olan çocuklar da olabilir.
Bu kadar büyük miktarda yeterli zamanı vermek nasıl mümkün olabiliyor?
Günümüzde asıl söz ebeveyndedir ancak yasaya göre erteleme kararı PPP, çocuk bakım merkezi veya çocuk doktoru tarafından verilmektedir. Bunu kötüye kullandığın için seni suçlamak istemiyorum ama bir çocuğun genel olgunlaşmamışlığının altında çok şey saklayabilirsin. Logopedik problemler ve aynı zamanda komplikasyonlar sıklıkla sebep olarak gösterilmektedir. Daha da kötüsü, çünkü en iyi arkadaşınız katılıyor ve bir yıl kadar sonra en sevdiğiniz öğretmeninize güvenebilirsiniz. Ana argüman, bunun çocukluklarını uzatacağıdır. Doğum ekibi ise çeşitli gelişimsel ve eğitimsel sorunlara zemin hazırlamaktadır.
Peki ebeveynlerle nasıl çalışıyorsunuz?
Hala bunun cevabını arıyoruz. Ancak okul öncesi eğitimin son yılında başvuruda bulunmak sizin elinizdedir. Bunu nasıl halledeceğimi bulmaya çalışıyordum ve Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte PPP ve kolejlerden uzmanların da dahil olduğu bir çalışma grubu kurduk ve ebeveynlerle iletişim kurmanın yollarını arıyoruz, çocukları erteleme almalı . Bazen bisiklet ve bisiklet editörleri devreye giriyor ama henüz bunda bir sistem yok.
Peki bunu ertelemek ister misiniz?
Doğru, Tbor'da PPP ile birlikte birkaç anaokulu seçmek istediğimiz ve Tbor danışmanlık merkezinin anaokullarındaki ebeveynler ve öğretmenlerle çalışmak için bir yöntem hazırlayacağı bir pilot proje oluşturduk. Geçtiğimiz sonbaharda 800 çocuk arasında gecikme riski olan bireyleri araştırdık ve gerçekten ihtiyaçları olup olmadığını değerlendiriyoruz. Öyleyse onlarla doğal bir şekilde çalışmanın yollarını arayalım, böylece mono ertelenirse tamamen önlenebilirler. Nisan ayındaki özel bir durumda ihtiyacınızın olup olmadığı listede açıkça belirtilmelidir.
Bu durumda Nisan dönem listesi çok geç değil mi?
Yedi yıl önce kayıtlar Ocak ayındaydı ki bunun daha iyi olduğunu düşündüm. O dönemde çocuğun olgunluğu konusunda şüpheler varsa, çocukla çalışmak ve onu birinci sınıfa hazırlamak için yeterli zaman vardı. Ancak son tarihin Nisan ayına ertelenmesiyle tam tersi oldu. Çocuğunuzla Haziran veya Kasım aylarında çalışmaya başlamanız idealdir. Sorunları tespit edebilen ve ardından ebeveynlerle birlikte gidebilen bir öğretmenin bir daire içindeki işi uydurulur.
Pilot proje bende neyi değiştiriyor?
Şu anda yapacak pek bir şey yok, tutuklanmak üzereyiz. Mayıs ayında kayıtlar bittikten sonra açıklayacağız ve takip edilen çocukların sonuçlarını da almış olacağız. Daha sonra bunları her ay değerlendireceğiz ve Haziran ayında planlanan konferansta sonuçları ve belki de bir tanesini sunacağız. Mevzuat teklifi de dahil olmak üzere, bu projeden elde edilen yumuşak tekniklerin sonuçlarının da bunlara dahil edilmesini istiyoruz. Mevcut danışmanlık durumunda karar verme özgürlüğü o kadar da iyi değil çünkü ebeveynler değerlendirme için başka bölgelere seyahat edebiliyor.
Çocuğun durumunun değerlendirilmesi sürecinde bir uzmanın bulunması gerekir. Aynı zamanda aile tarafından bunaltılmamak ile de ilgilidir. Ayrıca mevcut değerlendirmede başarısız olup olmadığınızı da düşünmeliyiz çünkü her bölgenin farklı bir metodolojisi vardır.
Erteleme oranının ne kadar yüksek oranda azaltılabileceği konusunda hazırlanmış seçenekleriniz var mı?
Biz o yollarda çalışıyoruz. Bunlardan biri zorunlu okula devamın tamamen askıya alınmasıdır. Böyle bir durumda tüm çocuklar için eşit koşullar söz konusu olacaktır. Ayrıca kayıtlardan önce okuma becerisine sahip olmayan bunalmış danışmanlara da yardımcı olacaktır. Ancak, onlara yeterli bireysel desteğin başlanabilmesi için, geciktirilebilecek yaştaki çocukları dürüstçe aramamız gerekir. Bu aynı zamanda matéinek'teki öğretmenlerin eğitimiyle de ilgili olacaktır. Böyle bir seçenekle, çocukların karnelerinde not alamamaları durumunda ikinci ve bu yıla kadar birinci sınıfı tekrar etmemeleri gerektiğini de anlıyoruz.
Bununla birlikte Vt'nin karar verme yetkileri aynı zamanda Mateinek'in çocuklarının olduğu bisikletlerin kendilerine de verilebilir.
Bununla birlikte çömleğin diğer çeşitlerinden biri. Editörün veya gelecekteki öğretmeninin yazılarda çok daha fazla söz hakkı olacaktır, ancak bu bugün mümkün değildir. Bir kola editörü olarak bundan hep pişman oldum. Özellikle dosyalar elektronik olduğunda ve bisiklet pratik olarak çocukla temas etmediğinde. Hepimiz yazıyı biraz şenlikli bir an olarak algıladık.
Tıbbi veya başka bir engeli olan bir çocuğa nasıl davranılır?
Özellikle onlar ve dolayısıyla farklı sosyo-kültürel çevreden gelen çocuklar için ertelemenin sadece onlar için geçerli olma ihtimali var. Bu, toplam sayımı önemli ölçüde geciktirir, ancak istisnaları klinik açıdan tanımlamamız gerekir. Ve düzgün çalışıp çalışmayacağından emin değilim. Bu bir uzmana bağlı olacaktır.
Peki ya son seçenek?
Ayar parametrelerinin korunacağı, ancak yalnızca yaz tatilinde doğan ve emekliliğin eşiğinde olan çocukların tecilden yararlanabileceği fikrine katılıyoruz. Ancak bence tamamen kişisel bir yol değil, çocuklarımızla bireysel olarak çalışmak gerekmiyor. Bu seçenekte de ilk ikisinde olduğu gibi çocukların 1. sınıfta not alamayacakları ve 1. sınıfı tekrarlamayacakları için karanlık olacaktır. Öncelikle, doğru şekilde öğrenmeyi öğrenmeliler ve iç mekanı pul olarak istediğimiz gerçeğiyle onları yüzleştirmemeliler. Bana göre bu çocuklara karşı işlenen bir suçtur, böyle bir sistem er ya da geç herkesin moralini bozar.
Seçenekler arasında favoriniz var mı?
Ben başından beri yıkımın ertelenmesine karşıydım ama sonunda böyle bir seçeneğin en iyisine yol açacağına hepimiz saygı duyuyoruz. Katılımın oldukça destekçisiyim, ancak özel tekerleklerin onu doldurmaması için bariz formun kullanılmasını istemedim. Böyle bir durumda onu da düşünmek lazım, bana göre mevcut durum göz önüne alındığında, ertelemenin değerlendirilmesi koşullarının sıkılaştırılması en mantıklısı olacaktır.
Böyle bir durumda hâlâ ana kelime PPP mi olmalı?
Çocuğun durumunun değerlendirilmesi sürecinde bir uzmanın bulunması gerekir. Aynı zamanda aile tarafından bunaltılmamak ile de ilgilidir. Ayrıca mevcut değerlendirmede başarısız olup olmadığınızı da düşünmeliyiz çünkü her bölgenin farklı bir metodolojisi vardır. Belki de birleştirilmesi veya danışmanlık merkezlerinin hijyenistlerle birlikte çalıştığı için bakanlık bünyesinde merkezileştirilmesi faydalı olabilir.