Motokros pistini kendi imkanlarıyla restore etti, belediye takdis etti. Şimdi ona sorun çıkarıyor

MPortak

Global Mod
Global Mod
Tekniğiyle yüzlerce saati pistte geçirdi. Bunu masrafları kendisine ait olmak üzere inşa etti ve motokros yarışçılarının orada yarışabilmesi için her gün değiştirdi. Yurt dışından da çok sayıda kişi Esko Krumlov bölgesindeki Dolnho Dvoit'e seyahat etti. Tam da motokrosun yapıldığı gün, belediye başkanı aniden arkasını döndüğünde Jan Likler direnişle karşılaştı. Desteğin yeri gürültüden dolayı daha sonra geldi.

Parkur, her gün binlerce araba ve kamyonun seyahat ettiği ana yoğun yolun arkasında, köyden beş yüz metre uzakta. Gürültü sadece bir bahane, kendisi de ülkede çalışan 35 yaşındaki Likler'e bunu inkar edin. Bu sayede makineler doğru yolda ilerliyor.

Bunlardan üçü, Pazar hariç tüm hafta boyunca sabahtan akşama kadar Avusturya'dan gelen sağlam bir antrenör kullandı. Sadece Dolnho Dvoit'i değil çevredeki Rybnk ve Trojany köylerini de etkileyen gürültü dayanılmazdı.
Ivan KtaDolnho Dvoit'in belediye başkanı

Avusturya sınırına yakın Pmo köyünde motokrosun tarihi pek zengin değil. Beş yıl önce mütevazıydı ve otlarla büyümüştü, kimse onunla ilgilenmedi. Likler on yıldan az bir süre önce orada iki atlama inşa etti, ancak tek kelime etmeden kasaba yeniden bentler tarafından yutuldu.


Geçen Mart ayında ağacı restore etmeye ve onunla ilgilenmeye başlamaya karar verdi. Sahibinden motokros için bir arsa kiraladı, kendi makinesini kullandı ve birkaç gün içinde 1.900 metre uzunluğunda bir parkur oluşturdu. Her gün bakımını yaptım, serptim, sürdüm, suladım, terlettim.

Diken açısından cazip olan bu kasaba, Avusturya ve Almanya'dan gelenler de dahil olmak üzere çok sayıda bisiklet sürmeye başlayan biniciler arasında kısa sürede popüler hale geldi. Her iki hafta sonu gününde de burada yüz motosikletin bulunduğunu, hafta içinde ise on ya da yirmi motosikletin bulunduğunu anlatıyor.

Böylece motokrosta güney bölge şampiyonasının pistleri arasında bir parkur kurulması düşünüldü. Ben bizzat oradaydım. Pistte birkaç küçük engel, bank, parmak arası terlik, rüzgar ve güneş var. Rampalarda çalıştırma ekipmanı, yeterli başlangıç düzlemi ve hatta makineler için park yeri yoktu. Ancak bu eksikliklerin giderilmesi durumunda, güney motokros merkezinin başkanı Even Zadrail de dahil olmak üzere bölgesel ekibin liderlerinin oraya gidebileceği konusunda anlaştık.


Likler'in faaliyeti artık bir spor olarak ölmekte olan motokros için daha fazla anlam taşıyordu. Sürücüden, pistten ve onu destekleyen insanlardan bıktım. Dvoiti'de Şapel yakınında suyun kullanılamaması nedeniyle bir takım sorunların olduğu da dikkate alındığında uygun bir yere yeni bir apartman inşa edilebilir.


eil kontrolleri ve vhrks


Naden sürücüsü motokrosa yardım etmek istedi. Günde on iki saate kadar orada vakit geçirdim. Buna çok para yatırdım. Aile bile bir süreliğine geri çekilmek zorunda kaldı. Likler, “Geleceğe dair de birçok planım vardı, Dvoit'i motokrosla meşhur etmek istedim” diyor.

Sadece onun faaliyeti farkedilemez bir dirençle karşılaştı. Köyün belediye başkanı Ivan Kta da şehirde motokrosa destek verdi. Sonra çanta aniden döndü. Köy, işlerini haftada yalnızca birkaç saat ve az miktarda motosikletle yürüttükleri yerel Motoklub Doln Dvoit'i destekliyordu. Belediye başkanı, şu anda listelenen Motoklub tr'nin onu eğitmediğini ve mevcut yerel kulüpte olmayan veya bir süre burada yaşamış olmasına rağmen Dolnho Dvoit'te ikamet etmeyen başka bir organizatörün bunu kullanmaya başladığını ısrarla belirtiyor. Likler, yıllardır köyün daimi sakini olduğunu söyleyerek bu teklifi reddetti.


Belediye başkanına göre motosikletlerin pistteki direncinin ana nedeni gürültü. Kta, o zamandan bu yana köyün sürekli motosiklet gürültüsünden çok acı çektiğini, bunun da işten sonra huzur ve rahatlama anlamına geldiğini savunuyor.


Likler birdenbire çeşitli kontrollerden geçmek zorunda kaldı, galibiyetler ve ortaya çıkan diğer sorunlar. Her iki tarafın da öğle yemeği molası konusunda anlaştığı ve at binebilecekleri günleri ayırdığı ortak bir toplantı bile işe yaramadı. Bunlardan üçü, Pazar hariç tüm hafta boyunca sabahtan akşama kadar Avusturya'dan gelen sağlam bir antrenör kullandı. Belediye Başkanı Kta, yalnızca Dolnho Dvoit'i değil çevredeki Rybnk ve Trojany köylerini de etkileyen gürültünün dayanılmaz olduğunu söyledi.


İntikamını başka yerde arayacak


Benzer ter, motokros pistlerinde de çokça görülüyor. Ancak MF DNES editörünün şehirdeki deneyimine göre bile, işlek I/3 yolu ve mevcut otoyol inşaatının yalnızca motosikletlerle sürülebileceği açıktır.

Motokros gürültü nedeniyle birçok insan için sorun teşkil ediyor. Öte yandan, sporumuzun yeni bir pist inşa etmesine yardımcı olmak isteyen Jan Likler'in büyük gücünü ve çabasını çok takdir ediyorum çünkü bu, günümüzde benzersiz bir durum. Zadrail, parmaklarınızı çaprazlayın, diyor.


Yüzlerce yolu yutan otoyol inşaatının durması, inşaatçılar için paradoksal olarak küçük bir olaydı. Likler onu biraz boğduğunda bile onu diğer tarafa çevirdi. Daha sonra çanta devam etti. Garaj yolunu değiştirmek zorunda kaldım, sıkışıp kaldım. Bütün hafta her şey yolunda gitti, çok sayıda sürücü yeniden içki içti, ancak sonra yeniden başladı; inşaat departmanının denetimleri, çevre vb. Likler pişman oldu.


Belediye başkanına göre, ağacın bulunduğu veya ona erişim sağlayan arazinin sahibi tepki gösterdi ve bu karara karşı olduklarını açıkça ifade etti. Herhangi bir müdahale varsa, o zaman arazi sahibinden düşünün.

Likler, gürültü argümanında olduğu gibi buna da katılmıyor. Hijyen iyi olsaydı gürültü testleri asla başarısız olmazdı; bugün köpeklerin günü. Pistin geleceği o kadar belirsiz ve şüpheli ki.

Tm pbh muhtemelen dolandırıcı. Onu orijinal durumuna geri döndürebilirim, bu yüzden muhtemelen tekrar büyümesine izin vereceğim. Likler, buradan en az yirmi kilometre uzakta, kimseyi rahatsız etmeyecek bir patika yapabileceğim başka bir yer aramaktan mutluluk duyacağım, diye bitirdi.