P hattı yavaştı, L hattı da yavaştı, bunlar toplu taşımanın başlangıcıydı, 115. yılını kutluyordu

MPortak

Global Mod
Global Mod
Ve böylece Çek Cumhuriyeti Budjovice'de duyargalı vagonların sonu geldi. Bu olay 1971'de gerçekleşti ve elektrikle çalışan bu makineler bölgesel başkente taşınmadan önce 20 uzun yıl sürdü.


Bu yolculuk, Budjovice'deki toplu taşımanın başlangıcından bu yana 115. yılını andığı bugün de devam ediyor. Şu anda yedi hatta troleybüsler var, iş günlerinde tam trafikte beş düzine araç sokağa çıkıyor. Ayrıca birkaç yıldır güzergahlara elektrikli otobüsler koydu.



Çek Budjovice'de toplu taşımanın tarihi sevgilileri


1909 Tramvay 15 Temmuz'da Budjovice'de çalışmaya başladı. O zamandan beri şehirdeki toplu taşımanın tarihi. Hattın sonu eski Ndra yönetim binasıydı, yollar meydana çıkıyordu ve Krajinská, Praska meydanından Dlostelecki kışlasına kadar devam ediyordu. Troleybüs de 27 Ocak'tan itibaren sefere çıktı.

1948 Troleybüs operasyonu 28 Ocak'ta yeniden başladı.

1950 Tramvaylar son kez 1. Bezna sokaklarından geçti. Nakliye Şirketi Ocak ayından beri faaliyet göstermektedir. O zamana kadar toplu taşıma operasyonları Jihoesk elektrrny'nin sorumluluğundaydı.

1951 Firma ilk etapta 8'inci otobüs hattını Mladho'ya kazandırdı.

1971 Düşüşün ardından troleybüs seferleri tamamen durduruldu ve yerini otobüsler aldı.

1991 20 yıl sonra troleybüsler 14. ve 17. hatlara geri dönüyor. Hizmete yeniden başlamanın itici gücü, Budjovice bölgesini Temeln Jaderna elektrrná'ya bağlama vizyonuydu. Bu ölümden büyüdü.

Kaynak: DPMCB


Taşımacılık şirketinin (DP) editörü Slavoj Dolej, bu tür taşımacılığın bir geleceği olduğuna ve ESCA'nın yükümlülüklerini de dikkate alarak yaklaşık 10 yıl içinde emisyonsuz toplu taşımacılığın sağlanmasına inanıyor. Bu teknolojilerden maddi olarak elimize geçen ilki elektrikli olanıdır. Dolej, gelecekte toplu taşımanın büyük bir yeniden başlatılmasını beklediğime inanıyor.


Ona göre bir avcının kendi arabasına sahip olmasını yasaklamak saçmalıktır. Ancak çoğu kişi için vazgeçmenin sorun olmayacağı bir aşamaya gelmemiz gerekiyor, çünkü o zaman avcı için daha da uygun olacaktır, diye ekledi. Her neyse, 2025 ile 2026 yılları arasında Budjovice'ye 33Tr kodlu elli beş yeni araba gelecek. Siparişin toplam değeri 700 milyon krondur.


Otobüs de dahil olmak üzere mevcut araçlar, Cumartesi günü Novohradsk'teki DP kompleksinde görülebilecek ve burada şehirdeki toplu taşımacılığın 115. yılı kutlamaları kapsamında sabah 9'dan akşam 3:30'a kadar açık bir etkinlik yapılacak. Ardından tartışmalar ve konserler gelecek.


Ancak 20. yüzyılın başındaki toplu taşıma günlerine geri dönelim. O dönemde Çek ve Alman halkları arasında olaylar yaşanıyordu. Diğer şehirlerde olduğu gibi araçların ve durakların üzerindeki yazılara da eleştiri yağdı.


Poulin elektrik santralinin inşaatı pek çok erteleme ve birçok kazadan sonra gerçekleştirildi. Güney Çek gazetesi Budivoj, 15 Haziran 1909 tarihli olayı, en azından madenden Dlostelecki kışlasına giden hattın bu sabah ateşe verildiğini anlattı. Pestoe, Budjovice tarihinde önemli bir andı; haberlerde yalnızca bir kez ikinci sayfada yer aldı.


Çantanın açılmasından sadece birkaç gün sonra Budivoj, durakların mükemmel bir iki dillilikle işaretlenmesine rağmen tramvayların üzerinde yalnızca seyahat yönüne ilişkin Almanca tabelaların bulunduğunu belirtti. Ve bu, şehir sakinlerinin üçte ikisinin ei olmasına rağmen. Yazar bir düzeltme umduğunu açıkladı.


Alman Budweiser Zeitung buna tepki gösterdi ve Prag'da bile tramvay değiştirmek için sadece Çekçe yazıların bulunduğunu, o yüzden orada durmayın. Ve anlaşmazlık derecelendirildi. Örneğin Çek Jihoesk gazeteleri tramvaylara binilmesine izin verilmediğine dikkat çekti ve bunun ne kadar kötü bir kelime olduğuna, doğru Çekçe'nin inip binmesine kızdılar.


İlk tramvay hattı daha sonra sabah 6'dan akşam 22'ye kadar çalışıyordu. Arabalar on dakikalık aralıklarla çalışıyordu. 1910'da araba sürmeye başladı. İkisinin de aynı takma adı telaffuz etmesi ilginçti ama farklı bir dilde. Almanca'da P satırı yavaş, L satırı ise uzun anlamına geliyor, ne demek yavaş.